loading...

سایت سرگرمی تودرتو | کسب درآمد بالا | tudartu

آموزش شنا-ورزش شنا يكي از محبوب ترين ورزشها در بين اقشار مختلف مردم است. فردي كه شنا مي كند، نه تنها از اين طريق احساس راحتي و نشاط مي كند بلكه در اثر شنا كردن قابليتهاي جسماني خود را از قبيل

محصولات پر فروش
محصولات ویژه
آخرین ارسال های انجمن
رضا بازدید : 2454 سه شنبه 22 اسفند 1391 نظرات (0)



آموزش شنا-ورزش شنا يكي از محبوب ترين ورزشها در بين اقشار مختلف مردم است. فردي كه شنا مي كند، نه تنها از اين طريق احساس راحتي و نشاط مي كند بلكه در اثر شنا كردن قابليتهاي جسماني خود را از قبيل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذيري مفاصل شانه و مچ پا افزايش مي دهد.

ورزش شنا ورزشي است كه از سن نوزادي تا سن كهنسالي ميتوان آنرا انجام داد و به طور كلي ورزشي است كه هيجان و اضطراب را كاهش داده، عضلات را قوي و محكم كرده و بدن را نرم و انعطاف پذير مي سازد و باعث مي شود كه فرد انرژيي بيشتري براي انجام كارهاي روزانه خود كسب كند.

آموزش شنا

نقش درجه حرارت آب استخر در آموزش شنا

مدت توقف در آب وابسته به مقدار درجه حرارت آب و هوا بستگي دارد . برنامه ي  آموزش شنا هنگامي  مي تواند موفقيت آميز  باشد كه كارآموزان در آب احساس  آرامش  نمايند . مثلاً سرد بودن آب باعث لرزش كارآموزان شناگر شده و اين امر به نوبه ي خود  در بازده ي كلاس اثر منفي خواهد داشت . در ضمن كودكان و نوجوانان از نظر تطبيق و هماهنگي گردش خون نسبت به بزرگسالان با اشكالاتي مواجه هستند . درجه ي حرارت آب  براي بزرگسالان بايد 27- 25 درجه و براي كودكان 30-28 درجه باشد . بنابراين آموزش شنا براي مبتديان در استخر سرپوشيده مناسب تر از استخر رو باز است، براي توفيق بيشتر در مراحل آموزش شنا لازم است به محض اينكه  مبتديان  احساس سرما و لرزش و عدم علاقه مندي از خود نشان دادند به سرعت كلاس را تعطيل كنند .

1 - غوطه وري

آموزش شنا,اموزش شنا,آموزش کامل شنا,آموزش شنا تصویری,آموزش شنا دانلود,آموزش شنا فیلم,www.tudartu.ir


غوطه وري اولين مرحله از آموزش شنا است.كار آموز شناگر بايد بياموزد كه خود را مطمئن و متناسب در آب متعادل كرده و با اراده خود را به زير آب كشيده و جهات مختلف را تشخيص دهد .

شناگر بايد زماني كه در آب غوطه ور است چشم هايش را باز نگهدارد . در ابتدا كار آموز به محض اينكه سرش را از آب بيرون آورد چشم هايش را تند تند دست مي كشد اين عمل نشان دهنده ترس زياداست . با صبر و حوصله و تحمل زياد مي توان اين ترس را از كار آموز گرفت . در نتيجه  كارآموز بايد ياد بگيرد كه چشم هاي خود را در مدت طولاتي تري در آب باز نگاهدارد و يا بهتر خود را در آب به حالت غوطه وري در آورد . بدين ترتيب كار آموز شناگر تجربه هاي لازم  را براي پيشرفت در مراحل بعدي پيدا خواهد كرد .

نكته  :  در هنگام فرو رفتن ساده در آب سر  بايد به تدريج زير آب فرو رود .

صورت بايد روي آب قرار گيرد و عمل بازدم ( نفس را خالي كردن ) در زير آب صورت گيرد .

2 - پرش در آب

يکي ديگر از مراحل آموزش شنا پرش شناگر در آب است.براي كسب اطمينان بيشتر،پرش در آب نقش مهمي را ايفاء مي نمايد به خصوص اگر اين پرش با غوطه وري همراه باشد . پرش در آب اگر با غوطه وري همراه باشد، جسارت كارآموز شناگر را زياد مي كند  و به او اعتماد به نفس خواهد داد . كارآموز شناگر روي لبه ي استخر مي نشيند و داخل آب مي پرد . بعد با حالت زانو جمع به داخل آب مي پرد  بايد به كار آموز شناگر آموزش داد كه پس از يك پرش در آب چگونه مي تواند بدن خود را به حالت غوطه وري در آب در آورد .

3- تنفس

در شنا تنفس يكنواخت و ارادي از اهميت فوق العاده اي برخوردار است.تنفس و يا به طور كلي عمل دم و بازدم با ريتم حركات شنا بايد هماهنگ باشد،زيرا در غير اين صورت مانعي در اجراي حركات شنا به وجودمي آيد . پس كارآموز در طي مراحل آموزش شنا بايد بياموزد كه چطور در آب به طور  صحيح تنفس نمايد .

با توجه به اينكه  ورزش شنا احتياج به استقامت زياد دارد ،بنابراين بايد خوب  به اين امر توجه شود . به كارآموز بايد گفت كه اگر نفس  را در سينه حبس كند و خيلي آرام زانوها را به طرف شكم جمع كند و پاها را آرام از كف استخر جدا سازد ، در اين صورت حالت شناوري پيدا مي كند .

يعني به محض اينكه به زير آب برود بلافاصله كم كم  به سطح آب مي آيد و حالت شناور بودن خود را احساس مي كند و از اين كار لذت مي برد . ناگفته نماندكه مربي چند بار اين حركت را قبل از كار  آموز انجام مي دهد .

4- سرخوردن

يكي ديگر از اصولي كه به عنوان اصل اساسي آموزش شنا مي توان محسوب كرد  سرخوردن است . پس از اينكه كار آموز شناگر قادر شد خود را بدون استفاده از دست و پا در آب غوطه ور نمايد مي توان سرخوردن  را به او آموزش داد . پس از اجراي حركات مناسب در آب قبل از هر چيز كارآموز شناگر بايد بياموزد كه چگونه  بدن خود را به حالت افقي روي آب حفظ نمايد تا بدين  وسيله بدنش را در آب متعادل نگاه دارد . با كسب تجربه كافي ، كارآموز  شناگر مي آموزد كه پس از  يك دم عميق  بدن خود را به حالت متعادل  و مناسب در آب حفظ نمايد . و از اين حالت با گذاشتن  پا به ديوار استخر و وارد آوردن فشار توسط پنجه هاي پا به ديوار ، كار آموز شناگر در مسير شنا سر مي خورد .
 

آموزش شنا,اموزش شنا,آموزش کامل شنا,آموزش شنا تصویری,آموزش شنا دانلود,آموزش شنا فیلم,www.tudartu.ir

سرخوردن بر روي آب مي تواند به چند روش انجام شود:

بهترين روش در ابتداي آموزش شنا اينست كه  مربي دست هاي شاگرد را در حالت شناوري گرفته و بكشد و بعد از كشش بلافاصله دست هاي شاگرد را رها كند تا اينكه شاگرد از سرخوردن لذت ببرد .

 

آموزش شنا,www.tudartu.ir


حالت ديگر اين است كه وقتي كارآموز شناگر به حالت شناور بر روي آب است ، مربي از كارآموز مي خواهد كه سر بخورد ، به محض سرخوردن ، مربي دستش  را در كف پاهاي شاگرد  گذاشته واو را به طرف جلو هل مي دهد .  كار آموز از اين حركت خوشش مي آيد و مي بيندكه به راحتي بر روي آب پيش روي مي نمايد .
 

آموزش شنا,اموزش شنا,آموزش کامل شنا,آموزش شنا تصویری,آموزش شنا دانلود,آموزش شنا فیلم,www.tudartu.ir




حالت ديگر اينست كه مربي دست هايش را زير شكم كارآموز شناگر قرار داده واو را به طرف جلو مي برد.
 

آموزش شنا,اموزش شنا,آموزش کامل شنا,آموزش شنا تصویری,آموزش شنا دانلود,آموزش شنا فیلم,www.tudartu.ir


آموزش شنا

سرخوردن  بر روي آب  با فشار يك پا به ديواره استخر

براي اينكه شاگرد عمل شناوري توام با پيشروي در آب به حالت خوابيده بر روي  شكم  را حس نمايد،لازم است كه با كمك گرفتن از ديواره استخر  و فشار پا به ديواره اينكار را انجام دهد ، مطابق شكل زير شاگرد كنار استخر مي ايستد و در حالي كه دستهايش بالاي  سرش است ،آرنجها كشيده و بازوانش به گوشهايش  چسبيده اند يك پايش را به ديواره استخر مي گذارد . ‌مايوي شناگر به ديواره چسبيده است بدن را به طرف جلو خم مي نمايد ( بدون  اينكه سرش از دستانش  خارج شود  )

 

آموزش شنا,اموزش شنا,آموزش کامل شنا,آموزش شنا تصویری,آموزش شنا دانلود,آموزش شنا فیلم,www.tudartu.ir



با گرفتن يك نفس عميق و با فشار به ديواره استخر توسط يك پا به طرف  سطح آب  سر مي خورد و در اين حالت دستها ،رانها و به طور كلي بدن كشيده است و سر هنوز در بين دستان  قراردارد.

 

آموزش شنا,اموزش شنا,آموزش کامل شنا,آموزش شنا تصویری,آموزش شنا دانلود,آموزش شنا فیلم,www.tudartu.ir


آموزش شنا

پس از تمام شدن هواي درون ششها و يا فرو افتادن پاها از حالت افقي مي ايستد . به طور معمول بيشتر شناگران موقع بلند شدن و ايستادن از حالت سرخوردن به علت اينكه سرو بالاتنه را بالا مياورند در حاليكه هنوز پاهايشان زير بدنشان قرار نگرفته است تلوتلو مي خورند بايدبه آنان گفته شود موقعي كه مي خواهد بايستد وعمل سرخوردن شما تمام شده است قبل از خارج كردن سر و بالا تنه از آب اول پاها را به زير شكم جمع نموده و به كف استخر و پس از اطمينان از اينكه پاهايتان روي زمين است سر را بلند كنيد اين حركت را چند بار تكرار كنيد....
 

آموزش شنا,اموزش شنا,آموزش کامل شنا,آموزش شنا تصویری,آموزش شنا دانلود,آموزش شنا فیلم,www.tudartu.ir

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
محصولات ویژه فروشگاه با تخفیف عالی
درباره ما
Profile Pic
سایت تودرتو فعالیت خود را در زمستان 1391 شروع کرده و به سرعت در حال ارتقاء می باشد.با عضویت و شرکت در بحث ها از وبگردی لذت ببرید و با اشتراک گذاری پست دلخواه خود در شبکه های اجتماعی مطالب را به دوستان خود نشان دهید...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟